Știm cu toții că marketingul este esențial pentru toate afacerile, dar este și mai important pentru startup-uri. Dacă oamenii nu știu despre startup-ul tău și ce oferă acesta, probabil că nu îți vor cumpăra produsele sau serviciile.
La NION întâlnim toate tipurile de afaceri. Majoritatea sunt preocupați de creștere, dar niciunul nu este mai dornic de creștere decât startup-urile. Fie că este următoarea mare companie SaaS sau un nou lanț de magazine de înghețată, startup-urile sunt un soi complet diferit când vine vorba de marketing.
Deoarece marketingul pentru startup-uri este atât de unic, în acest articol îți vom prezenta câteva idei pe care le poți pune în practică în strategia ta de marketing. Pe măsură ce afacerea ta crește și își extinde prezența, poate atrage clienți prin recomandări din gură în gură. Până când se întâmplă acest lucru, totuși, ar trebui să prioritizezi următoarele strategii de marketing:
1. Dezvoltă branding-ul
Pentru a-i face pe clienți să se gândească la afacerea ta atunci când au o problemă pe care tu o poți rezolva, ai nevoie de un brand puternic. Branding-ul implică conectarea cu clienții tăi, astfel încât aceștia să aibă o imagine pozitivă și de durată a companiei tale. Acest lucru depășește elementele vizuale sau logo-ul. Include vocea companiei tale și o strategie pentru a arăta publicului ceea ce reprezinți și despre ce este afacerea ta.
2. Cercetează piața
Pentru a avea succes cu afacerea ta, trebuie să știi cine sunt clienții tăi și ce cred aceștia despre compania ta. Aici intervine cercetarea de piață. Acest tip de date te poate ajuta să știi ce produs sau serviciu este solicitat, ceea ce-ți poate face afacerea mai competitivă.
Cercetarea de piață include mai mult decât feedback-ul clienților. De exemplu, poți face o analiză SWOT pentru a analiza punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările afacerii tale. Acest exercițiu te poate ajuta să-ți dai seama unde se află afacerea ta în raport cu piața.
3. Definește publicul țintă
Unul dintre elementele cheie în marketing este definirea pieței și a clientului țintă. Cunoașterea informațiilor importante despre clienții tăi, cum ar fi vârsta sau sexul acestora, te poate ajuta să vezi cine își dorește produsele. Și nu doar atât! Profilul clientului țintă va dicta de fapt întreaga strategie de marketing: pe ce platforme sociale să fii prezent, ce design să aibă reclamele tale, ce tip de e-mail-uri să trimiți etc.
4. Trimite emailuri
Marketingul prin e-mail este o strategie esențială pentru a atrage clienți cu un cost mic sau deloc. Odată ce ai adresa de e-mail a unui client potențial, îi poți trimite e-mailuri pentru a-ți promova startup-ul.
Pentru a profita de această strategie de marketing, trebuie mai întâi să colectezi adresele de e-mail. Dacă ai un site web, ia în considerare plasarea unui formular de înscriere la newsletter pe acesta. Alternativ, poți cere clienților în mod direct adresele de e-mail. Elementul cheie de reținut este că trebuie să-ți diversifici e-mailurile cu un conținut interesant, cum ar fi ghiduri, articole educative, videoclipuri și infografice. Dacă trimiți doar e-mailuri publicitare, probabil că abonații vor renunța la primirea newsletter-ului tău.
5. Scrie pe blog
Blogging-ul este o strategie puternică care îți poate ajuta startup-ul să genereze expunerea de care are nevoie. Un studiu a constatat că firmele cu bloguri generează cu 126% mai mulți clienți potențiali decât concurenții lor fără bloguri. Cu un blog, îți poți poziționa startup-ul ca o sursă de încredere și în același timp, atragi trafic organic pe site-ul tău.
Secretul pentru crearea unui blog de afaceri eficient este să publici conținut pe care publicul tău dorește să-l citească. Dacă este valoros și merită citit, motoarele de căutare îți vor recompensa munca grea clasându-ți blogul în partea de sus a rezultatelor căutării. Iar atunci când blogul tău se află printre primele rezultate, va atrage mai mulți vizitatori, ceea ce înseamnă că mai mulți oameni vor afla despre startup-ul tău.
6. Postează pe social media
Statisticile arată că peste 2,4 miliarde de oameni folosesc rețelele sociale, așa că este important să încorporezi acest canal în strategia de marketing a startup-ului tău. Pe măsură ce prezența afacerii tale pe rețelele sociale crește, mai mulți oameni o vor vedea și recunoaște. În plus, majoritatea rețelelor de social media, inclusiv Facebook și Pinterest, permit proprietarilor de afaceri să plătească pentru trafic și expunere. Cu Facebook Ads, de exemplu, poți crea reclame care apar în fluxurile de știri ale utilizatorilor sau în coloana din dreapta a site-ului Facebook.
Este nevoie de mai mult decât un profil pentru a reuși cu marketingul pe rețelele sociale. Trebuie să postezi conținut captivant și relevant, care să ofere utilizatorilor un motiv pentru a-ți urmări contul. Și odată ce ai atras urmăritori, ar trebui să-i încurajezi să rămână răspunzând la întrebările și comentariile lor.
7. Folosește reclame Pay-Per-Click
Căutarea plătită a devenit un canal de publicitate popular pentru startup-uri. Le permite proprietarilor de afaceri să cumpere trafic direcționat de la motoarele de căutare precum Google. Google AdWords este principala rețea de căutare plătită, având direcționarea cuvintelor cheie cu un model de prețuri Pay-per-clic (PPC). Astfel, poți crea reclame personalizate pentru startup-ul tău care apar în rezultatele căutării atunci când cineva caută un cuvânt cheie legat de afacerea ta. Dacă startup-ul tău vinde software de securitate cibernetică de nivel enterprise, de exemplu, poți viza cuvinte cheie precum „securitate cibernetică pentru firme”, „software de securitate cibernetică pentru firmă” și „anti-malware pentru companii”.
Cea mai atrăgătoare caracteristică a căutării plătite este modelul său de tarifare PPC, în care ești taxat doar atunci când cineva face clic pe reclama ta. Zece mii de utilizatori pot vedea reclama ta, dar dacă nimeni nu face clic, nu plătești. Desigur, vei genera o mulțime de clicuri dacă vei crea reclame relevante și captivante, dar ești taxat doar de clic, simplificând procesul de optimizare a campaniilor tale de PPC pentru o rentabilitate mai mare a investiției (ROI).
Marketingul este un pilon important în orice afacere iar cele mai bune strategii folosesc o combinație a ceea ce am menționat mai sus și apoi analizează performanța acestora pentru a determina care dintre ele necesită mai mult sau mai puțină investiție.
Ai nevoie de ajutor cu marketing-ul digital? La NION avem o echipă de experți pregătiți să ți-l ofere! Programează o sesiune gratuită și află ce putem face pentru tine.
コメント